Sindromul Down pe intelesul copiilor

Aseara in parc m-am intalnit cu o prietena, era cu copilul de 7 ani la joaca. Eram cu Alex si vorbind cu prietena mea despre noi, despre Alex, inevitabil am folosit expresia "Sindromul Down". Copilul prietenei, auzind si curios din fire a intrebat ce este acest Sindrom Down. Unui adult ii explici, dai o definitie si apoi ii spui caracteristici, el face comparatie cu copilul lui si intelege, dar unui copil nu mai este asa de simplu ca dai o definitie ca aceasta si el intelege: "Sindromul Down sau Trisomie 21, este o anomalie genetica aparuta de la nastere, cauzata de prezenta unui cromozom 21 suplimentar." sau "Sindromul Down este o disfuntionalitate crimozomiala. O persoana cu Sindromul Down are suplimentar o copie a intregului sau numai a unei parti a cromozomului 21. "
Bun, foarte frumoase definitii pentru cineva care are deja cunostinte despre anatomie, dar ei vor intreba: "Ce este o anomalie genetica?", "Ce este o difunctionalitate cromozomiala?", ba mai mult "Ce este un cromozom?"  
Si totusi trebuie sa le explicam  copiilor pe intelesul lor, sunt curiosi, plus ca ne dorim de la ei intelegere fata de copiii nostri, ne dorim sa ii integreze in jocul lor si sa ii accepte.
Asa ca m-am gandit ca le putem spune ca o persoana nascuta cu Sindromul Down este un pic diferita de noi prin caracteristici ale fetei: are ochii mai alungiti, migdalati, are urechiusele mai mici, fata putin turtita, gurita mai mult deschisa cu limbuta afara. Am gasit 2 explicatii pentru limbuta afara: unii zic ca au limba mai mare, altii ca din cauza hipotoniei limbuta iese afara fiind un muschi. Ce am descris mai sunt sunt vizibile la prima vedere. Apoi le putem spune ca ei pot face aceleasi lucruri ca si noi dar mai incet, invata mai tarziu si mai greu lucrurile: sa mearga, ca vorbeasca. Dupa ce incep sa vorbeasca uneori e dificil sa ii intelegem. Invata mai tarziu si cu un efort mai mare sa citeasca si sa faca calcule matematice. 
Iar partea frumoasa a acestei povesti este ca persoanele cu Sindrom Down sunt foarte vesele si emana foarte multa dragoste. Alex are un zambet cuceritor si lumea il adora imediat

Asta e asa ca sa intelegeti despre ce vorbesc :).
Daca considerati ca ar mai trebui spune si alte lucruri cu drag primesc comentarii.
O zi frumoasa cu multe zambete in jur, asa ca si cel de mai sus! 

Comments

  1. Vreau să-i mulțumesc foarte mult DR Dawn acuna pentru munca minunată pe care a făcut-o pentru mine, ajutându-mă să-mi salvez căsnicia, soțul meu a cerut divorțul din cauza micii neînțelegeri în care am avut-o În ultimele luni, nu mi-am dorit niciodată asta. pentru că îmi iubesc atât de mult soțul și toată investiția noastră a fost o asociere în comun și nu vreau să fiu departe de familia mea și de cei doi copii drăguți ai mei. Prietena mea mi-a povestit despre DR DAWN ACUNA și despre cum a ajutat-o ​​cu problemele ei conjugale, așa că a trebuit să-l contactez pentru că vreau să-l opresc pe soțul meu să-și completeze scrisoarea de divorț și vreau să-mi țin familia unită și, după ce am contactat-o. , mi s-a spus ce sa fac si cand urma sa incep sa vad rezultatul, am facut cum mi-a spus DR DAWN ACUNA si dupa cateva zile m-a sunat sotul meu si a inceput sa-si ceara scuze si totul a fost un vis pentru mine si traim cu totii. din nou fericiți împreună datorită DR DAWN ACUNA. Contactați-o astăzi ajutor prin.
    *Dacă vrei liniște în casa ta.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei o căsnicie frumoasă.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei o vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să vă îndepliniți dorințele.
    Si etc,
    Scrie-i Whatsapp: {+2348032246310}
    E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Drepturile copiilor cu Sindrom Down

Stimularea orofaciala timpurie

Un Mare Multumesc pentru arta!