Special Olympics - La antrenamente


          Azi aş vrea să vă povestesc despre noii mei prieteni. Intâmplarea face ca în drumurile mele să îi întălnesc pe cei de la Special Olympics. I-am intâlnit pe Ioana, Costin şi Oana, nişte oameni minunaţi care fac lucruri minunate.

Cine sunt cei de la Special Olympics şi ce fac ei?
Special Olympics este o fundaţie înfiinţată în 2003 în ideea de a integra social persoane cu dizabilităţi intelectuale (IQ < 70), prin intermediul programelor de pregătire sportivă şi al evenimentelor competiţionale, organizate pe tot parcursul anului.
In acest proiect sunt angrenaţi 27000 de sportivi cu dizabilităţi intelectuale din toată ţara, participanţi la 15 discipline sportive, ajutaţi de 1500 de antrenori şi voluntari şi au fost implicate 125 de şcoli speciale şi ONG-uri partenere din toată ţara.

Intr-o miercuri, zi de antrenamente la Cluj,  am fost şi eu invitată să particip la un antrenament de patinaj pe role. M-am dus pentru că eram curioasă cum se descurcă tinerii cu Sindrom Down la sport. In sala de sport am mai întâlnit şi alte persoane cu alte dizabilităţi, dar eu i-am urmarit în mod special pe cei cu Sindromul Down. Avându-l pe Alex, inevitabil mă gândesc oare cum se va descurca când va fi mare şi de multe ori mă întreb cum se descurcă adulţii cu Sindrom Down. I-am descoperit pe caţiva la aceste antrenamente. Sunt minunaţi, veseli, cu chef de muncă şi uşor de motivat. Bucuroşi să fie împreuna şi se bucurau pentru orice reuşită a lor sau a colegilor. Ora a trecut repede patinând alături de ei, povestind cu părinţii lor şi cu antrenorii lor.

Patinajul pe role este un sport nou introdus în portofoliul celor de la Special Olympics. Este un proiect nou inceput în august 2019 în 5 oraşe din Romania: Cluj, Timişoara, Galaţi, Braşov şi Bucureşti. Sunt 54 de sportivi care în februarie 2020 vor avea primul Campionat Naţional de Patinaj Special Olympics. Programul se numeşte: "Speciali pe patine - Luăm viteză spre starea de bine!". Proiectul este derulat de Special Olympics România şi finanţat prin programul „In stare de bine”, susţinut de Kaufland România şi implementat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. 

Despre acest program puteti citit mai multe în următoarele articole:



De data aceasta m-am dus singură la antrenamente, pentru că am vrut să am timp să pot sta de vorbă cu antrenorii, cu părinţii, cu tinerii participanţi la antrenament, să văd ce înseamnă o oră de sport la care participă persoane cu dizabilităţi.  Data viitoare voi cauta patine mici şi îl voi iniţia şi pe Alex.  Sper într-o zi să facem şi noi parte din echipa aceasta şi să urcăm pe podium cel puţin la un sport.

Las mai jos câteva poze să vedeţi şi dumneavoastră bucuria cu care muncesc, dorinţa de caştig şi satisfacţia reuşitelor. Prin antrenamente multe, cu multă răbdare din partea lor, din partea  părinţilor şi a antrenorilor, pot practica aproape orice sport. Este minunat să văd că sunt aşa de multe persoane implicate în integrarea persoanelor cu dizabilităţi, să văd aşa multă lume implicată căreia îi pasă de cei din jurul lor şi să văd că vin din ce în ce mai mulţi voluntari în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi.

Nu pot decât să zic un mare MULTUMESC!







Comments

Popular posts from this blog

Drepturile copiilor cu Sindrom Down

Stimularea orofaciala timpurie

Un Mare Multumesc pentru arta!